Niniejszy regulamin ma na celu utrzymanie przyjaznej i uczciwej atmosfery podczas naszego turnieju Counter-Strike 2. Prosimy o przestrzeganie poniższych zasad, aby zapewnić każdemu uczestnikowi turnieju pozytywną rozgrywkę.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
DEFINICJE
- Drużyna – zespół składający się z min. 5 osób. Członkami drużyny są również zgłoszeni zawodnicy rezerwowi;
- Zawodnik – zawodnikiem w rozumieniu niniejszego regulaminu jest każdy z członków zgłoszonej drużyny;
- Kapitan – osoba reprezentująca drużynę oraz podejmująca decyzje w jej imieniu;
- Formularz zgłoszeniowy – formularz umieszczony pod adresem https://mt.mechaniksieradz.edu.pl/zapisy, umożliwiający rejestrację drużyny;
- Ban – zablokowanie, np. mapy lub zablokowanie drużyny przed dalszym uczestnictwem w turnieju;
- Pick – wybór, np. mapy;
WARUNKI UCZESTNICTWA
- Drużyna (tj. 5 Zawodników) musi składać się z co najmniej 5 graczy danej szkoły;
- W turnieju mogą brać udział wyłącznie drużyny, które zgłosiły swój udział organizatorowi turnieju;
- Turniej jest przeznaczony dla drużyn, które posiadają co najmniej 5 graczy, obowiązuje system 5+1 oraz 5+2, gdzie drużyna ma możliwość wprowadzenia jednego lub dwóch zawodników rezerwowych;
- Zawodnik (również rezerwowy) nie może być równolegle zawodnikiem innej drużyny, nawet w przypadku, gdy pierwotna drużyna odpadnie z turnieju;
- Biorąc udział w turnieju wyrażasz zgodę na upublicznianie swoich danych osobowych;
- W turnieju mogą brać udział jedynie osoby posiadające status ucznia szkoły średniej (tzn. osoby, które są w trakcie edukacji na poziomie szkoły średniej i posiadają ważną legitymację szkolną) znajdującej się na terenie województwa łódzkiego;
- Zawodnikiem może zostać osoba która posiada konto steam z grą CS2 oraz nie posiada na niej aktywnej blokady VAC na swoim koncie, tyczy się to również innych kont tego samego użytkownika.
REJESTRACJA
- Zapisy na turniej trwają od 03.03.2025 r. (poniedziałek) do 21.03.2025 r. (piątek) do godziny 23:59 lub do wyczerpania miejsc;
- Zgłoszenie drużyny następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego udostępnionego przez organizatora turnieju;
- Formularz zgłoszeniowy należy wypełnić i wysłać zgodnie z instrukcjami zawartymi w formularzu;
- Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych osobowych (w tym wizerunku zawodnika) oraz akceptacją warunków regulaminu turnieju Mechan Tournaments;
- Każdy zawodnik ma obowiązek dołączenia do serwera Discord przed wysłaniem formularza. Jest to konieczne w celu identyfikacji i przypisania konta do gracza w trakcie wysyłania zgłoszenia;
- Każdy zawodnik ma obowiązek podania w formularzu zgłoszeniowym swoich poprawnych danych. Są one wymagane w celu przystąpienia do turnieju oraz będą one weryfikowane;
- W przypadku podania fałszywych danych w formularzu, zostanie on odrzucony;
- Obowiązuje całkowity zakaz używania wulgaryzmów lub wyrazów powszechnie uznawanych za obraźliwe w zgłoszonych nickach graczy, nazwach drużyn oraz używania zdjęć profilowych przez graczy, które zawierają wulgaryzmy, przedstawiają obrazy powszechnie uznawane za obraźliwe;
- Ewentualnych zmian w zgłoszonym składzie Drużyny można dokonać do dnia 21.03.2025 r. (piątek) do godziny 23:59;
ROZGRYWKA
- Mecze turniejowe będą się odbywać przy pomocy serwerów i oprogramowania dostarczonych przez administratora turnieju;
- Serwery, na których będą rozgrywane mecze, działają w systemie 128 tick rate;
- Pula map podczas trwania turnieju jest definiowana przez oficjalną pulę map turniejowych Counter-Strike 2 stworzoną przez Valve Corporation;
- Wszystkie rozmowy podczas gry odbywają się na stworzonym do tego przez organizatorów serwerze na platformie Discord;
- Drabinka kwalifikacyjna oraz pokoje meczowe będą uzupełniane i obsługiwane przez administratora turnieju;
- Każdy z zawodników musi mieć nieskazitelne konto Steam oraz brak udokumentowanego zakazu gry na innych platformach: faceit;
- Podczas całego okresu trwania turnieju należy grać na takim samym koncie, jakie zostało zgłoszone przez kapitana drużyny;
- Godzinę i dzień rozgrywania meczów ustala administrator turnieju;
- Termin spotkań może zostać zmieniony jedynie przez organizatora, administratora turnieju lub osobę przez niego wyznaczoną wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach, zgłoszonych przez drużyny lub organizatora i administratora turnieju;
- Mecz pomiędzy ustalonymi drużynami, w porozumieniu z administratorem turnieju, może się rozpocząć wcześniej, lub później, niż wyznaczony termin, jeśli drużyny zgłoszą gotowość do odbycia spotkania lub jego brak;
- Dopuszczalne jest rozegranie meczu z zawodnikiem spoza zgłoszonego składu drużyny. Dotyczy to jedynie sytuacji, kiedy taki fakt zostanie odpowiednio wcześniej zakomunikowany drużynie przeciwnej oraz administratorowi turnieju, decyzję nt. akceptacji zmiany zawodnika podejmuje administrator turnieju lub osoba przez niego wyznaczona;
- Jeżeli zawodnik zostanie rozłączony z serwerem w czasie meczu i nie jest w stanie dołączyć ponownie, można go zastąpić innym zawodnikiem rezerwowym;
- Zmiana zawodnika musi być zasygnalizowana drużynie przeciwnej oraz administratorowi turnieju, który zatwierdzi zmianę zawodnika. W innych przypadkach gra w zastępstwie nie jest możliwa;
- Każda drużyna (wskutek przyczyn niezależnych) może się spóźnić do 5 minut od ustalonej godziny meczu;
- Mecz może rozpocząć się jedynie w pełnym składzie. Nie można rozpocząć meczu, gdy jednego lub więcej zawodników brakuje;
- Każda drużyna powinna być gotowa do rozpoczęcia gry w momencie, gdy drużyna poprzedzająca już rozgrywa swój mecz, jednak nie później niż 10 minut przed planowanym czasem rozpoczęcia;
- Dopuszcza się poinformowanie organizatorów oraz drużyny przeciwnej o potencjalnym spóźnieniu się na spotkanie nie dłuższym niż 10 minut, pod warunkiem, że taka informacja zostanie przekazana organizatorowi lub administratorowi na godzinę przed spotkaniem.
- Jeżeli w wyznaczonym czasie na rozegranie spotkania, nie zostanie ono zakończone z powodu niemożności porozumienia się obu drużyn lub braku kontaktu z obu stron, mecz zostaje unieważniony, oddany walkowerem przez obie drużyny i nikt nie przechodzi dalej;
- Jeżeli drużyna nie posiada zawodnika rezerwowego, a mecz trwa dłużej niż 2 rundy, to tylko i wyłącznie od zainteresowanej drużyny zależy, czy chce kończyć rozgrywkę w 4 osoby;
- Wszelkie decyzje dotyczące ponownego rozpoczęcia rozgrywki podejmowane są wyłącznie przez administratora turnieju;
- Godziny rozegrania poszczególnych meczów mogą się zmienić;
- Zawodnicy są zobowiązani do zapewnienia sobie niezbędnego sprzętu potrzebnego do rozegrania Spotkania. Odpowiedzialność za połączenie internetowe oraz działanie sprzętu w fazie online leży wyłącznie po stronie zawodnika/drużyny;
- Weryfikacja kont FACEIT może być przeprowadzona przez organizatorów, a w przypadku wykrycia blokady zawodnik zostanie zdyskwalifikowany, a jego drużyna może ponieść konsekwencje zgodnie z decyzją administratora turnieju.
- Wszystkie zachowania zakłócające przebieg gry, skutkują dyskwalifikacją drużyny, którą reprezentuje;
- Opiekę nad graczami podczas fazy LAN sprawuje opiekun-nauczyciel danej drużyny. Organizator nie sprawuje opieki nad drużynami i nie ponosi odpowiedzialności za dojazd na miejsce wydarzenia i bezpieczeństwo zawodników podczas wydarzenia;
NIEUCZCIWA GRA
- Zabrania się dzielenia kont w grze, zmiany zawodników na tych spoza podanej listy oraz wykorzystywania programów trzecich, które pośrednio lub bezpośrednio wpływają na rozgrywkę;
- Zakaz smurfowania – zawodnicy muszą grać wyłącznie na swoich głównych kontach. Zabronione jest korzystanie z alternatywnych kont o sztucznie zaniżonym rankingu. W przypadku stwierdzenia, że zawodnik smurfuje lub korzysta z konta innej osoby, drużyna może zostać zdyskwalifikowana.
- W przypadku zarejestrowania nieprawidłowości z wiarygodnością graczy drużyny przeciwnej, należy wstrzymać się z rozegraniem meczu do czasu rozstrzygnięcia sprawy spornej;
- Osoba podejrzana o używanie niedozwolonych programów lub posiadająca zarejestrowaną blokadę VAC, zobowiązana jest do kontaktu z administratorem turnieju oraz wyjaśnienia sytuacji lub jej rozwiązania – w przypadku braku odzewu ze strony zainteresowanego zawodnika, drużyna zgłaszająca otrzymuje automatyczne zwycięstwo w całym meczu;
- Gracze lub drużyny, które zostały przyłapane na oszustwie otrzymują dyskwalifikację na udział w turniejach i wydarzeniach organizowanych przez Mechan Tournaments;
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu w wyjątkowych sytuacjach.
- Decyzje organizatora są ostateczne.
- Uczestnicy zobowiązani są do kulturalnego zachowania i przestrzegania zasad fair play.